سیلیکاسل(نانو کلوئید سیلیس)در صنعت ریخته گری

سیلیکاسل در ریخته گری

سیلیکا سل یک باندینگ مبتنی بر آب با کیفیت بالا است که معمولا در ریخته گری استفاده می شود که به دلیل سخت شدن شیمیایی، مقاومت در برابر حرارت بالا، توانایی تغییر شکل آسان به عنوان مایع با کیفیت در ریخته گری به کار برده می شود. سیلیکا سل ریخته گری از دهه شصت از قرن گذشته به ریخته گری سرمایه گذاری معرفی شد وعمدتا بر روی فرآیند پوسته و پارامترهای فرایند کنترل و انتخاب فرآورده های نسوز و سایر جنبه های بحث، و روند ریخته گری سرمایه گذاری، میکروسیستم تجزیه و تحلیل ساختاری مورد استفاده می باشد.

مصرف سیلیکاسل(نانو کلوئید سیلیس)در صنعت ریخته گری

به منظور ارائه برخی از راهنمایی های نظری موثر برای بهینه سازی تکنولوژی پوسته از دیدگاه شیمی کلوئید، سیلیکا سول ریخته گری، تغییر ساختار داخلی پوسته در فرآیند ریخته گری سیلیکا مورد بحث قرار گرفته است. 

کلوئید ماده خاصی در طبیعت  نیست، بلکه وجود حالت خاصی از ماده است. سیستم کلوئیدی با اندازه خاصی از ذرات فاز پراکنده (قطر ذرات فاز پراکنده 1 تا 100 نانومتر) مشخص می شود. یک رابط فیزیکی بین ذرات کلوئیدی و محیط پراکندگی وجود دارد، بنابراین سیستم کلوئیدی یک سیستم پراکندگی دو فاز یا چندین عنصر است. سیستم پراکندگی کلوئیدی با پراکندگی مایع، محلول مایع یا حلال است.

مصرف سیلیکاسل(نانو کلوئید سیلیس)در صنعت ریخته گری

پوشش دهی با سیلیکاسل

برای تولید یک محصول کوچک باید از قلم مو استفاده کنید. برای ریخته گری بزرگتر می توان برای پوشش ازجریان استفاده کرد. ویسکوزیته پوشش باید کم باشد تا عملکرد پوشش خوب باشد. برای شکل های پیچیده وشکلهایی با پوشش شیبدار ، دیوار نازک استفاده از روش اسپری مناسب است. همچنین ازچندین روش می توان در ترکیب استفاده کرد. پوشش باید به طور یکنواخت با یک سطح قالب، بدون نقص، جریان بیش از حد یا حباب های مخلوط پوشیده شود. ضخامت پوشش به طور کلی 0.5-2.5mm است، با توجه به شکل ریخته گری، ضخامت، پیچیدگی، نوع آلیاژ، ارتفاع سیلندر سوپاپ سیلیکا سول ریخته گری و دیگر عوامل برای تعیین شکل قالب موثر است. به طور کلی برای پوش دهی مناسب نیاز به 1 تا 3 بار تکرار است، هر پوشش باید خشک شود، و پس ازخشک شدن پوشش دهی با سیلیکاسل تکرار گردد.

قالبهای سرامیکی یک بار مصرف را با کیفیت بسیار عالی و به و طور مکرر می‌توان ساخت و آن در صورتی است که قالب سازان و ریخته گران، متغیرها و نکات لازم را جهت کنترل مراحل ساخت قالب به خوبی درک می کنند. یکی از بزرگترین مشکلات در ساخت قطعات ریخته گری دقیق تحقق تکرار پذیری می باشد . این بدان معنی است که بتوان قطعاتی مشابه با کارآیی و ابعاد یکسان را به استفاده از قالبهای سرامیکی یک بار مصرف به دست آورد. این مسئله شامل کیفیت قطعه در آغاز و پایان یک سفارش و یا کیفیت از یک سفارش تا سفارش دیگر است . با مصرف سیلیکاسل(نانو کلوئید سیلیس)در صنعت ریخته گریامکان تکرار پذیری میسر می گردد.

برای تکرار پذیری و ریختن قطعات مشابه با ابعاد یکسان باید کنترل در خط تولید از آغاز تا پایان به عمل آید. کنترل با ساخت مدل مومی شروع می‌گردد و با بازرسی و بررسی قطعات قبل از خروج از کارخانه پایان می‌ پذیرد. تنوع و تفاوت در عملکرد دستگاهها و لوازم تولید و همچنین مواد اولیه مصرفی باعث پیدایش متغیرهایی در خط تولید می‌شوند که باید آنهارا کنترل نمود. با درک و شناسایی مواد اولیه و خواص آنها، کیفیت و تکرار پذیری به نحو شایسته‌ای افزایش خواهد یافت .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.